افزایش بهره وری از طریق تولید سبز: ایجاد تأسیسات سودآور و سازگار با محیط زیست

صفحه نخست /انتشارات/افزایش بهره وری از طریق تولید ...
در ابتدا راجع به یک داستان صحبت می کنیم: ما در جاده حرکت و با کارکنان یک کارخانه در شمال غربی کارولینا دیدار کردیم. از آن جایی که به قرارمان خیلی زود رسیده بودیم تصمیم گرفتیم تا قهوه و یک غذای مختصر صرف کنیم. قهوه ها را به پشت میزها منتقل کردیم و چند لحظه بعد متوجه شدیم که جای کافی برای پهن کردن سفره نداریم چون وسایلی که چیده بودیم خیلی زیاد بودند. پس سریع همه چیزهای جاگیر و اضافه مثل فنجان های قهوه یکبارمصرف را به سطل زباله منتقل کردیم. هرچند که ریختن این حجم از زباله آزاردهنده بود اما در عوض ما توانستیم کار خود را به موقع تمام کنیم و به جلسه مان برسیم. در شروع جلسه از ما پرسیده شد که آیا قهوه میل داریم؟ و پاسخ ما این بود که صرف شده است. از ما پرسیده شد که آیا تجهیزات استفاده-شده برای صرف قهوه قابل بازیافت بودند و پاسخ ما این بود که نه اما در ادامه راجع به فرآیند RS توضیح دادیم که مسیری برای کاهش ضایعات است و توسط آژانس ملی محیط زیست سنگاپور و آژانس های دیگر در سراسر جهان پیشنهاد شده است. این فرآیند شامل بازیافت، استفاده مجدد و کاهش در موادزائد در بسته بندی و هدف از اجرای Three RS به حداقل رساندن مقدار ضایعات جامد است. در آن سفر ما در هتلی اقامت کردیم که صبحانه جزو امکانات آن برای میهمانان بود. در هنگام صرف صبحانه تمام غذاها بسته بندی شده بودند. قاشق پلاستیکی یکبار مصرف، چاقوها، کاسه ها و فنجان های پلاستیکی، فنجان قهوه کاغذی، بطری آب پلاستیکی، شیر پاکتی، ظروف پلاستیکی حاوی میوه، پاکت کاغذی حاوی قند ، دستمال و چندین بسته بندی با سلفون. همه را برداشتیم ظروف مناسب را برای بازیافت فرستادیم. پس ما بخش بازیافت را در فرآیند RS انجام داده بودیم. وقتی جلسات صبحگاهی ما به پایان رسید، در اولین وقت استراحت در گوشه ای از رستوران برای ناهار سوپ، سالاد و قهوه داشتیم. همه موادغذایی روی صفحات چینی محکم و با آلیاژ فولاد ضد زنگ وارد شدند. دستمال کاغذی وجود داشت ، اما این تنها ماده یکبار مصرف بود. همه موارد دیگر در دسته دوم و جزو استفاده مجدد بودند. سرانجام، در پایان روز کاری میزبان ما پیشنهاد کرد که شام در یک رستوران اتیوپیایی صرف کنیم. غذا را در سینی آوردند. چند کاسه با سس وجود داشت اما چیز دیگری نبود. وسایل غذاخوری وجود نداشت. متوجه شدیم که از نان موجود در ظرف برای خوردن غذا باید ا